Snart är det midsommar

Himmel vad fort juni har gått. Det känns som om det är alldeles för tidigt för midsommar. Nu ser det ut som om det kan bli ganska fint väder över helgen, i alla fall imorgon. Sen får man ju se vem som har rätt av alla tidningar och väder på nätet etc. Vi kan sitta i uterummet så vi drabbas inte lika mycket om det regnar även om det är trevligt med fint väder.

Tellima igen innan den blommat över. Svårt att få till rätt fokus..

Den enda mörkare blå iris som klarat vallmoutbredningen. Men desto finare har den blivit och så här många blommor på en och samma Iris har vi inte haft förut.

Akvileja Frilly Dilly Sky Blue.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Snart är det midsommar

  1. Anita says:

    Mmmmm …. ljuvliga bilder. Din blå iris är ju väldigt vacker. Ser så stolt ut, som enda “överlevaren”. Jag blev vansinningt glad imorse för jag köpte 10 vita liljor på trädgårdsmässan i mars som jag planterade för säkert 1,5 månad sedan. Trodde inte dom skulle komma upp men imorse så hade flera av dom tittat upp. Kraftiga och fina var dom. Nu ska jag hålla koll på liljebaggarna som jag vet finns i närheten … på mina andra liljor. Liljebaggarna verkar extra besvärliga i år.

    Annars har det varit mulet idag men ännu inget regn. Var ute på lunchen och det var nästan kvavt. Inte alls kallt i varje fall. Imorgon blir det en tur till Taxinge slott där vi ska kalasa på kaffe och bakelser innan det blir dags att åka hem och äta midsommarmiddagen. Vi har ju också uterummet att ta till vid eventuellt regn.

    Jag vill passa på och önska dig en riktigt skön midsommar!

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Ja, juni har gått väldigt fort och man fattar knappt att det är midsommar redan. Den blåa irisen är väldigt vacker. Aklejor är också härliga blommor.
    Vi får hoppas att solen får en chans att titta fram i morgon🙂
    Glad Midsommar!

Leave a Reply

