Härligt väder under midsommar

Tänk, det blev alldeles perfekt väder  den här midsommaren trots ganska dystra väderutsikter. Vi har haft mestadels sol, lite vind och enstaka regnsvättar. Precis lagom väder för att vara ute och påta i trädgården och att sitta i uterummet och äta middag. Vi har fikat i uterummet men även i trädgården. Min mamma var här över fredag-lördag och vi hade så trevligt. Vi gick promenader med hundarna och fixade i trädgården lite här och där. Ron har nästan gjort klart vår nya veranda. Det var Royal Ascot på tv, hela veckan faktiskt, och jag tittade en del på det och vann några kronor här och där.

Witchy fäller något enormt just nu och efter två dagar utan dammsugning var det nästan filtat golv i hela huset🙂 jag är säker på att om jag samlat allt hår och spunnit eller tovat av det hade det kunnat bli en matta. Otroligt vad mycket hår det kan finnas på en liten hund.

Roscoe är pigg igen efter ett par dagar med jättedålig mage.  Misstänker att det var pga en tuggpinne han fick för ett par dagar sen. En sån där som sas vara bra för tänder och andedräkt.

 Vår nya Kockard blomma har slagit ut nu. Svår att fota i solsken.

och lobeliorna i kruka på utedäcket är så fina nu.

This entry was posted in Min trädgård. Bookmark the permalink.

One Response to Härligt väder under midsommar

  1. Anita says:

    Låter som om ni haft en härlig midsommar. Ungefär som vår, med lite påtande i trädgården och ätande i uterummet. Trädgården har verkligen tyckt om midsommarvädret med ömsom sol och ömsom regn.

    Skönt att höra att Roscoe mår bra igen. De där tuggbenen kan vara lite luriga. Jag kommer ihåg att min hund ibland reagerade på dom också.

    Idag har jag tagit det lungt. Suttit i uterummet med trädgårdstidningar. Jag har planer på att utöka rabatterna i sommar … om jag får hjälp med grävningen🙂

    Nu har det mulnat på ordentligt men ännu inget regn. Vi tänkte sätta oss och titta på fotboll senare så då gör det ju inget om det regnar.

    Hoppas du får en riktigt skön söndagskväll och en skön måndag!

    Kram Anita

Leave a Reply

