Nu kom regnet det pratades om redan innan midsommar

Det regnade och åskade inatt.  Mycket regn och lite åska på avstånd (tror jag). Witchy som INTE gillar åska sjöng klagosånger under sängen bra länge. Stackarn, kan inte vara lätt att bli så orolig och inte veta vad det är. Tur att det var svalare igår kväll så jag hade fönstret stängt.

Idag har vi fått flera ganska rejäla skurar, just nu regnar det på rätt bra (och Ron gick just ut med hundarna….). Det är fortfarande ganska varmt ändå så det är skönt att vara ute mellan skurarna. Jag har “dead headat” pion häcken som började se lite ledsen ut. Många blommor som blommat över och nattens regn gjorde att den såg minst sagt hängig ut. Nu är den fin igen.

Sjärnflockan på framsidan har slagit ut.

På framsidan har också en liten Alpaster som kommit väldigt fint i år igen. Förra året blommade den knappt alls. För några år sedan tog jag frön och lyckades odla upp några nya plantor som jag planterade på baksidan i väldigt soligt läge. I år har de kommit starkt.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Nu kom regnet det pratades om redan innan midsommar

  1. Ulla says:

    Så vacker bild på stjärnflockan, den översta. Vilken härlig färg.
    Alpastern påminner mycket om höstastern, som jag har i trädgården. Men de blommar ju inte ännu.
    Vi fick ett rejält åskväder här i går kväll och det har blåst och småregnat hela dagen idag. Hoppas det blir sommar snart igen🙂

  2. Anita says:

    Den översta bilden på stjärnflockan är jättevacker. Jag har bara den “vanliga” ljusa. Hade den röda för några år sedan men den trivdes inte hos mig. Alpaster kände jag inte till. Alla astrar är så söta tycker jag.

    Regnet har börjat slå ner mina pioner också. Men jag har fortfarande några som ännu inte slagit ut. Just nu ser det mörkt och småkulet ut. Jag ska snart gå min runda och vattna blommorna inne och i uterummet innan det är dags för frukost.

    Hoppas du får en bra dag … mellan regnskurarna.

    Kram Anita

  3. Ewa says:

    Hej och tack för titten på hemsidan/bloggen. Hoppas att allt är bra med er. Lille Rom kommer från Anita Boberg, hans mamma Trixa är kullsyster med min Zeke. Roms pappa är Lisbeth Illers Kep. Jag ser verkligen fram emot att få sätta igång honom men än så länge är han bara ett härligt gosedjur😉

Leave a Reply

