En liten krukros på grönbete

Det här är en liten miniros, orange när den slagit ut i alla fall, som vi köpte på Plantagen tidigare i vår. Efter att ha levt ett väldans magert och torrt liv i fönsterlådan på framsidan har den fått flytta ut i rabatten i trädgården på baksidan. Yippee sa den och började genast växa. Lådan på framsidan är under tak så inget regn kommer ner i den och dessutom är det en sån där stilig i gjutjärn som man har en kokosinsats i. Gissa vad fåglarna gör med kokosmatteinsatser! Jo, de snor så mycket de kan för att lägga i sina bon. Det är en stort hål i ena hörnet så det går knappt att vattna, det rinner bara rakt igenom. hmm, jag tycker det är snyggt med den där kokosinsatsen men inte är det så praktiskt. Nu när vi byggt ut verandan funderar jag på att ta bort den lådan och göra något annat istället. Får se vad det kan bli.

För ett par dagar sedan tittade jag in på EasyPlants hemsida och såg på deras slutrea att de hade en sats med sommar perenner som såg trevliga ut. Vi behöver ju fylla på i rabatten efter vallmon så jag slog till och la en beställning. Snabbt kom ett order erkännande i min email inkorg. Bra tänkte jag, efter ett par dagar mailade jag dem för att kolla hur lång tid det skulle ta innan mina plantor kom. Döm om min förvåning när jag får svaret att “tyvärr är alla plantor slut, välkommen igen till höst säsongen”!! Jag blev minst sagt irriterad och mailade tillbaka och undrade hur i hela fridens dar jag kunnat beställa och även fått order erkännande då. Inget svar på det inte. Det står inte på websidan att denna vara är slut. Inte ens nu efter jag klagade.  Jag har beställt en hel del därifrån förr om åren men nu har jag faktiskt tappat förtroendet för dem. Ingen vidare kundservice.

This entry was posted in Min trädgård and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to En liten krukros på grönbete

  1. Anita says:

    Vilken söt liten ros. Det är härligt att se dom leva upp när dom kommer ut i rabatten. Mina rosor är bara knopp i än så länge. Dom är väldigt sena. Men i år så har jag i varje fall massor med knopp i min rosa klängros, New Dawn.

    Jag förstår att du blir mäkta irriterad på EasyPlant. Vi får väl verkligen hoppas att dom inte “omvandlar” ordererkännandet till en faktura. Dom verkar ju inte ha speciellt bra rutiner och definitivt ingen kundservice. Jag undrar om jag inte läst i en fourumtråd någon gång att folk varit missnöjda med EasyPlant. Jag tycker jag känner igen namnet men är inte helt säker. Trist är det i varje fall.😦

    Trots det så hoppas jag att du får en jättefin helg. Tyvärr har det dragit in moln men som tur är har man ju uterummet att ta till. Där är solskenet på topp🙂

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Jag har köpt tre små krukrosor i år som jag planterat om i större krukor. Efter ett tag så förvandlas de från små söta miniatyrrosor till “vanliga” stora rosor. Kanske skulle jag försöka plantera ut dem i koloniträdgården också.

    Vad trist med EasyPlant. jag tycker mig också ha hört talas om dem tidigare och att de fått dåligt betyg.
    Ha det gott!

Leave a Reply

