Hittade namnet på fingerörten

Igår kväll hittade jag två gamla frökataloger från Rockdala och satt och bläddrade lite efter middagen. Helt plötsligt hittade jag den där fingerörten! Så nu vet jag precis vad den heter….Potentilla – Rosaceae P.sudermannii. Den kom till Irland 1922. Och vädden tror jag är Japansk Vädd.

Såhär ser den ut när den blommat klart och fröställningen är kvar…

This entry was posted in Min trädgård and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Hittade namnet på fingerörten

  1. Kattis says:

    Vilken fräck bild!! Jättefin verkligen… Överblommad blomma blev ett väldigt fint foto!

Leave a Reply

