På tal om luktärter – Speaking of Sweet Peas

För ett par år sedan hade jag många olika luktärter. Köpte en påse med olika sorter på Rockdala. Två av dessa sorter fastnade väldigt bra på film:-)

Tyvärr har jag glömt vad de heter, men till nästa år ska jag köpa en sådan där påse blandade sorter igen.

Den här bilden har jag lekt med i PaintShopPro också, det har sedan blivit ett tallriksunderlägg, sånt där inplastat man kan beställa från Extrafilm bland andra.

Just den här sorten hade väldigt vackra knoppar också, det blev en målning nästan av denna bild. Har inte lyckats få någon riktigt bra bild av Royal Maroon ännu…

This entry was posted in Min trädgård and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to På tal om luktärter – Speaking of Sweet Peas

  1. Anita says:

    Vilka underbara bilder Cathy! Och vilka underbara luktärter. Jag har försökt med luktärter men får aldrig några blommor, bara blad. Jag köpte till och med några jättevackra sorter på Chelsea Flower Show men nähä … inte en blomma.

    Nyckfullt är vädret idag. Ömsom spöregn ömsom strålande sol. Vi skulle ha målat lite på utsidan av huset men det går ju inte när det formligen vräker ner titt som tätt. Så vi har storstädat tvättstugan istället. Plockat isär både torktumlare och tvättmaskin och rengjort överallt. Man blir så nöjd efteråt.

    Hoppas du har det bra och att inte regnet vräker ner lika mycket hos dig som hos mig.

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Visst är de härliga luktärterna! Och bilderna på de blåa ser ut att vara samma sort som jag har, ‘Matucana’ eller som den också kallas ‘Cupani’ och den doftar underbart. Jag tycker den doftar mer än andra luktärter. Jag har också en liknande sort som din andra, men den doftar inte alls lika mycket. Fast de är fina ändå🙂
    Och det med toppning är bra, det har jag gjort på mina också.
    Ha det så gott!

Leave a Reply

