08/80/08 och Olympiaden i Peking har börjat

Siffran 8 anses ju vara väldigt tursam i China och eftersom vi bor i 08 området också så borde ju idag vara väldigt lyckosam för oss. Vårt telefonnummer innehåller också en mängd 8:or🙂

Vädret har kanske inte varit så tursamt förståss, mest regn och blåst. Men det betyder att man med gott samvete kan hålla på med saker inomhus. För min del har det varit en del ligga på soffan:-) har varit så himla trött idag. Tydligen inte ensam om det för när jag var till zonterapin så gick många där omkring och klagade på att de var så trötta.

Så inte har det blivit så mycket trädgårdsarbete eller fotograferande idag inte. Jag hittade en till fototema site och den heter Fredagsfärger. Idag är det grönt som gäller och som tur är så hade jag en grön bild som kan passa.

En av våra nyaste rudbeckior i knopp. Den kommer att bli rosa när den slår ut. Inköpt i år från Ulriksdal.

This entry was posted in Fototeman, Min trädgård and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to 08/80/08 och Olympiaden i Peking har börjat

  1. LottaM says:

    Vacker bild av din tolkning av grönt snyggt
    Ha en fin kväll!

  2. Rajson says:

    Mkt fint foto.Har också fotat rubeckia i knopp och blomma idag.Vit sådan!
    Men satte i ngt annat en än blomma för en gång skull!

  3. Lillmonster says:

    Vacker bild. Gillar det lite suddiga runt om då motivet framträder ännu tydligare.🙂

  4. Anita says:

    Det var en vackert tolkning av temat grönt. Och grönare lär det bli i naturen så mycket som det regnar just nu🙂

    Apropå 08 så såg jag i tidningen att Stockholms Kommun (tror jag det var) kommer att ge alla barn som föddes 080808 livslångt gratis inträde på Gröna Lund. Vilken gjej!!! Inte för att jag är en karusellfantast men ändå.

    Vi gick ut i morse och skulle göra klart staketet. Men … he he, det regnade bort. Men alla stolpar utom en är i varje fall i marken nu. Hoppas det blir lite uppehåll imorgon så vi kan fortsätta.

    Ha en riktigt skön lördagskväll och en skön söndag!

    Kram Anita

Leave a Reply

