En lördagsvandring i Stockholm

I lördags bestämde vi oss för att åka in till Stockholm som omväxling. Trots att vi bor väldigt nära är vi sällan eller aldrig inne i stan. Men i lördags var vädret riktigt fint i alla fall fram till sen eftermiddag och det är ingen trängselskatt heller om lördagarna. Att åka kommunalt är ganska dyrt så det jämnar nästan ut sig att ta bilen och betala för parkering ett par timmar. Om man inte vill stanna hela dagen förståss. Solen gassade och det var VARMT inne i gamla stan. När vi åkte hemifrån var det lite småkyligt och mörka moln tornade upp sig så jag tog en jacka med. Den hade jag knappt behövt. Och som omväxling släpade jag med mig kameran. Några bilder blev det, men inte så jättebra i det skarpa solskenet och bara orginalobjektivet man får med sin Canon EOS D kamera.

Vi började med en lunchfika på ett litet fik någonstans i Gamla Stan. Jag har glömt vad stället hette, litet var det i alla fall och bara två bänkliknande bord utanför på trottoaren. Gott kaffe och en god macka fick vi.

De som känner Stockholm väl vet säkert var den här skylten hänger.

Utsikt ner mot vattnet.

Två roliga postlådor.

Det var gott om folk ute och vandrade och fönstershoppade. En del shoppade nog på riktigt också. Runt stadshuset var det fullsmockat med turister. Det var kö för turistbussarna att komma in mot stan nästan. Vi skulle hem till hundarna så efter ett par timmar åkte vi hem igen och tittade lite på OS. Strax efter 5 på eftermiddagen öppnade sig himlen igen och det öste ner resten av natten tror jag.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to En lördagsvandring i Stockholm

  1. Anita says:

    Vad mysigt att läsa om er dag i Stockholm. Det är likadant med oss. Vi är nästan aldrig i Stockholm. En helg för några år sedan så bokade vi biljetter till Magnus Uggla på … Börsen tror jag, jag är så himla dålig på att veta vad ställena heter i Stockholm. Då bestämde vi oss för att sova över och bokade ett hotell alldeles bredvid. Det var så himla mysigt. Showen var på fredagen och på kvällen efter showen gick vi till hotellet och satt i pianobaren och mös tills klockan var 01:00. På morgonen var det hotellfrukost och sedan gick vi till Hötorgshallen och handlade lördagsmaten. Så åkte vi hem och hade en härlig gourmetmiddag på kvällen. Det var en härlig helg, det minns jag än idag.

    Kram Anita

Leave a Reply

