Paprika

Idag har jag skördat min första röda paprika från mina paprikaplantor. Jag har tre plantor i krukor i uterummet. Det är massor med frukt på alla tre men bara en som blivit riktigt röd ännu.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Paprika

  1. Anita says:

    Mmmmmmmmmmm … det vattnas i munnen. Jösses som den blänker. Vilken läcker bild. Tänk att du har egna paprikor. Jag slutade med grönsaker för några år sedan då mördarsniglarna var som värst men nästa år ska jag börja igen. Och vet du, vi ska äntligen bygga om uterummet. Vi har beställt nytt tak och nya skjutdörrar från Willab och snickare är också beställda. Så i år kommer jag (om allt går som det ska) förhoppningsvis att kunna vinterförvara mina blommor i uterummet. Yippeeeee! Gissa om jag är lycklig🙂

    Ha en riktigt skön vecka Cathy!

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Det är väl härligt att kunna skörda egenodlade grönsaker!
    Så fin den är paprikan, den smakar säkert jättegott🙂
    Jag har inte odlat så mycket ätligt i år. En kruka med fin persilja har jag förstås, på balkongen. Vi har också stora problem med mördarsniglar i koloniträdgården så man drar sig för att odla grönsaker. Men det är ju underbart att skörda eget.
    Ha det så gott!

Leave a Reply

