Doftliljor

Någon gång i våras fick jag en påse med lökar när jag prenumererade på Allt om Trädgård. Doftlökar är det men jag minns inte exakt vilken sort det är (om det nu finns fler). Efter en lång väntan har de faktiskt börjat blomma även ute i rabatten. Man känner en svag doft när man går förbi eller rensar ogräs runt omkring där. Den trivs fint bland dahlior och lejongap och en och annan tagetes.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Doftliljor

  1. Anita says:

    Godmorgon Cathy!

    Vilka jättesöta små liljor. Visst är det härligt med blommor som sänder doftpuffar. På våren har jag guldazaleor som blommar längst bak i trädgården, i min azaleasluttning. Dom sprider så härliga dofter så jag kan känna dom när jag öppnar dörren till uterummet för att gå ut på altanen. Annars är det just nu änglatrumpeten som sänder doftpuffar i augustikvällarna i uterummet.

    Ännu så länge är solen framme men oj oj oj … som det regnade igår kväll. Nu måste det väl ändå finnas mycket svamp i skogarna. Jag har inte behövt vattna min nyplanterade “klematisvägg” alls den här veckan. Dom tar sig jättebra i varje fall.

    Hoppas du får en bra dag Cathy och att regnet håller sig kvar i molnen så du kan ta lite sköna promenader med hundarna.

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Ja, så fina små liljor! Jag håller med Anita, blommor som doftar är härligt. Så länge det inte blir en alltför stark doft. För vissa blommor kan ha en bedövande doft också.
    Idag har vi härligt sensommarväder här, hoppas ni har det hos er också🙂
    Ha en fin söndag!

  3. Anita says:

    Hej Cathy!

    Här har inget hänt på ett tag heller. Jag har inte hunnit blogga något själv. Men jag hoppas att allt är bra med dig efter gårdagens blåsväder. Mina änglatrumpeter blåste omkull men klarade sig utan skador.

    Jag tittar in för att önska dig en riktigt trevlig helg!

    Kram Anita

Leave a Reply

