Oj vad det regnat idag

Nästan hela dagen har det öst ner över Hässelby. Blöta hundar har varit ett återkommande tema under dagen.  Jag har beställt något nytt till hundarna idag också. En Furminator! en ny sorts hårskrapa eller vad man nu kan beskriva det som. Såg ut som något jag kan behöva nu när de båda börjat fälla igen i alla fall, det kom reklam från Canis om det och jag slog till.

Annars har det varit en lite seg dag, vädret gör väl sitt till antar jag.  Energin känns lite låg liksom. Jag har sorterat upp alla kvitton etc för september, kört några maskiner tvätt och bytt sängkläder…

För att pigga upp dagen kommer två bilder från en soligare dag.

En Coreopsis som blommat väldigt fint i år.

Och en Rosenvial (lite osäker på om det är en luktärt eller en rosenvial).

Och så kunde jag inte låta bli att leka lite med samma bild och lägga in lite filter i PhotoShop.

Ink outlines på själva blomman och Lightning effects i en tunn ram runtomkring.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Oj vad det regnat idag

  1. Anita says:

    Vilka härliga bilder. Den översta gillar jag väldigt mycket. Den riktigt flödar av ljus.

    Hårskrapan låter ju intressant. Kan tänka mig att hundarna fäller en hel del. Och jag kan tänka mig att det inte var kul att gå ut med dom igår i regnet. Det var ordentligt slagregn hela eftermiddagen. Men jag tycker det är bra för min azalea och rhododendron -sluttning. Där behövs mycket regn inför vintern.

    Ha en bra dag! Hoppas nu att det inte blir lika regnigt och blött som igår.

    Kram Anita

  2. Anita says:

    God morgon Cathy!

    Hoppas din energi börjar återvända. Ute är det kraftfullt denna morgon. Det blåser och viner. Löven far genom luften. Den första riktiga höststormen känns det som. Fast storm är väl fel att säga. Det är väl som mest kuling.

    Vi fick leverans av vårt uterum i fredags. Det ligger i garaget just nu. Nästa vecka kommer snickarna. Vi ska köpa element som ska få gå på om det blir för kallt i vinter. Vi ska försöka hålla ca 5 plusgrader. Och en heltäckningsmatta ska vi också köpa som vi ska ha på under vintern. Och lite bubbelplast från Willab som jag kan ha för fönstret om det blir riktigt kalla dagar. Vi väntade med att byta fönstret. Dels blev det så dyrt ändå, dels så var det svårt att få tid med snickarna. Och fönstret går lätt att byta senare. Kanske till nästa år om det visar sig att det blir för kallt.

    Hoppas du får en härlig söndag, trots blåsten.

    Kram Anita

Leave a Reply

