Idag har vi haft en fin dag

Jag vaknade ganska tidigt och tog mig ur sängen och gick ut med hundarna kl 7.30. Solen sken och det var runt 9 grader varmt. Perfekt för en morgonrunda i skogen med andra ord. Så dags på en söndag morgon är det mer eller mindre folktomt i skogen och hundarna kan få vara lösa lite mer. Mycket populärt kan jag säga.  Efter morgonrundan blev det frukost och lite tv tittande. Husse fick sovmorgon idag.  Jag städade och dammsög hela huset innan lunch och kände mig nöjd med mig själv. Efter lunch städade vi i trädgården. Det är fortfarande mycket som växer och blommar så det får ju såklart stå kvar. Men annat som vissnat klippte vi ner igår och nu samlade vi ihop allt i en enda hög. Det är skönt att kunna göra sånt lite pö om pö.

Efter det pysslade jag lite med julkort och årets tema är lamm och rådjur…

Tänk vad solen gör mycket, man känner sig pigg och glad så fort den lyser lite på oss såhär i hösttider.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Idag har vi haft en fin dag

  1. Anita says:

    God fredagkväll Cathy!

    Jag har inte hunnit vara inne på hela veckan och i helgen så blir det fullt upp med uterummet igen.

    Vilka härliga julkort. Tycker speciellt om det nedre, lammen är så söta.

    Så härligt det låter att ha fixat i trädgården. Vår får stå tillbaka för uterummet just nu. Men en sak som vi måste hinna att göra är att hägna in vår azaleasluttning. Annars kommer inga knoppar att finnas kvar i vår.

    Ikväll så ska vi mest slöa framför TV:n inför “anstormningen” av jobb imorgon. Jag hoppas att du har en riktigt fin fredagskväll och att du får en härlig helg.

    Kram Anita

Leave a Reply

