Birdie Namnam

Vi har börjat mata fåglarna nu och det är mycket populärt. Vi har ett par olika fågelmatare och ett fågelhus. De får solrosfrö, hampfrö och jordnötter plus de där små fettbollarna i gröna nät som man kan hänga upp lite här och var. Häromdagen var det rusning till fågelhuset med solrosfrö! Det måste ha varit minst 20 grönfinkar där inne, tyvärr hann jag inte ut och fota utan fick försöka genom fönstret så det syns inte alls så bra.

Det är genom persienner också…

Men igår var det finare väder och några nya bilder blev det, även dessa genom fönstret så för lite långt håll.

En del är väldigt hungriga….

Vi har haft tre dagar i rad med solsken nu, helt otroligt eller hur. Inatt och imorse regnade det i och för sig men dagen har varit fin sedan. Jag har varit duktig och börjat träna på vår Wii igen också. Lite mallig måste jag väl få vara för det. Rensade lite mer i trädgården också och fotograferade lite mest för att dokumentera hur det ser ut nu i oktober.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Birdie Namnam

  1. Anita says:

    Skrev just på ditt övre inlägg men jag skriver här också. Visst är det härligt med invasion av fåglar så här års när det annars är så tyst och stilla i naturen, jämfört med vår och sommar.

    Jösses som det blåste löv igår. Jag satt på jobbet och såg plötsligt att det var som ett snöfall utanför. Det var löven som singlade sakta till marken. Men det var en vacker dag igår.

    Annars fortsätter arbetet med uterummet i helgen. Och vi måste ju göra något åt trädgården för vintern också. Börjar bli hög tid. Det är inte lätt att hinna med allt. Det var roligt att läsa att ni använder ert uterum för julmiddagen. Det verkar jättemysigt. Vi hoppas verkligen att vi kan göra samma sak. Så småningom ska jag försöka lägga ut lite om uterummet på bloggen men just nu så hinner jag inte.

    Nu är det i varje fall torsdag och imorgon är det fredag och helg igen. Dessutom har jag tagit ledigt nästa fredag. Ska bli jätteskönt.

    Ha en riktigt fin dag och slut på veckan Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

