Nu har jag slagit till

och inhandlat en kompakt digitalkamera också:-) Vi har upp till PC City och tittade efter CD fodral och gick förbi digitalkamerorna. Jag har funderat ett tag på att skaffa en som komplement till min Canon EOS400D, och nu när vi har bestämt oss för resan till Australien över jul kändes det okay. Så, en Canon IXUS 970IS inhandlades idag. Annars har jag planterat lite lökar idag, ett antal krokus och lite nya tulpaner. Klippte faktiskt gräset igen idag också. Trodde att det var sista gången för ett par veckor sedan men det är så pass milt att gräset tydligen fortfarande växer. Men nu får det vara nog för i år i alla fall. Gräsklippar batteriet har tagits in och klipparen ställts undan.  Våra björkar har fortfarande massor med löv kvar men träden runtomkring har tappat mycket de senaste dagarna. Vi har höststädning i vår förening imorgon, då kan man oftast hinna med att slänga en hel del eget trädgårdsavfall i kontainer också. Vi har inte plats för allt i vår egen kompost så det är bra. Buskar som man klipper ner och annat stort är skönt att bli av med.

Sommar astrarna blommar för fullt nu och aklejorna till höger där i hörnet har vuxit upp till en ansenlig höjd efter att jag klippte tillbaka dem på sensommaren. Om det fortsätter att vara milt kanske det till och med blommar om.

This entry was posted in Min trädgård and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

