Det pratades om åska idag

men vi har inte hört något, ännu i alla fall. Witchy var extra orolig ett tag på eftermiddagen så hon kanske kände av något som hände längre bort. Eller så gnällde hon bara för hon ville få smaka på sockerkakan som Ron bakat🙂

Igår var jag ute en stund i trädgården med nya kompakt kameran och även om det fortfarande blommar en hel del så börjar rosorna vissna mer och mer..

Lövkojan är också tapper och blommar riktigt fint.

Lejongapen likaså, det kommer nya blommor varje dag. Den var lite svårare att få rätt fokus på med lill kameran, kan vara för att det blåste lite också:-)

Rudbeckiorna är fantastiska, de lyser verkligen upp även en mulen dag.

och det var den här som tog bilderna.

Vi har varit ut en sväng och shoppat lite kläder nu på eftermiddagen. Det var perfekt att vara ute vid 4, knappt något folk alls. Jag hittade en bra “mellan” jacka som man kan ha nu när man går ut på kvällspromenad och det är lite kyligare. Och den passar även för walkies så hundarna har godkänt. Nu är det dags för lite middag och sedan troligen en timmes promenad. Ha det gott.

This entry was posted in Min trädgård and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Det pratades om åska idag

  1. Anita says:

    Nu ser jag din nya kamera. Är du nöjd med den? Jag tycker det är jättepraktiskt att ha en liten kompaktkamera som komplement. Tänk att du fortfarande har rudbeckior som blommar. Hos mig blommar ingenting längre. Hösten har verkligen slagit klorna i min trädgård.

    Kram Anita

Leave a Reply

