Mera snö

Igår kväll började det snöa ganska mycket och det blev en kall natt. Solen lyste så fint när vi gick ut på lunchpromenaden, nu är det lite moln men ändå ljust ute kl är nästan halv 3. Hundarna älskar ju när det blir lite snö, det var full fart över fältet. Och så luktar det ju så mycket också när det kommit snö. Det verkar som om de känner mycket fler lukter, eller om det bara är lättare att både se och lukta, vad vet jag. Witchy körde nosen i snön och bara njööt…

wsnow

Sen hittade jag en funktion i PaintShopPro som jag testade, image merge, och det blev lite kul, 5 helt olika bilder som jag trodde skulle bli till en panorama bild men det visade sig att alla läggs ovanpå varandra liksom.

image1

och lite andra filter på en bild som var ett misslyckat foto av rosor (extremt suddig kan man säga).

mishmash

såhär blev det när jag varit framme med PSP

mishmash2

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Mera snö

  1. Anita says:

    Vilken härlig lek. Gillar speciellt den nedersta bilden. Härligt abstrakt, lite rymdkänsla nästan.

    Men jösses … vilket väder det har blivit. För en liten stund sedan blåste det till så dant så det small i fönstren. Trodde dom skulle blåsa in. Snön yr och vinden viner. Skönt att sitta inomhus en sådan här kväll. Fast det blir nog inte så roligt att ta sig till jobbet imorgon. Och du måste ju ut med hundarna förstås. Fast då är det ju desto skönare när man kommer in. Kommer ihåg det från den tiden jag hade hund.

    Vi var på Taxinge julmarknad idag. Jag älskar halmfigurer och kommer alltid hem med något. Den här gången blev det en liten islandsponny. Så himla fin. Tror att jag ska ha den i uterummet. Håller på och planerar julpyntningen därute.

    Hoppas du får en riktigt skön vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

