3 december – Lucka 3

Och idag har vi en solig och vacker dag igen. Det är VÄLDIGT BLÖTT ute i skog och mark något som mina två hundar absolut inte har något emot. Tvärt om! Vattenpölar och diken har en enorm dragningskraft🙂, allra helst för Roscoe som är störst och långhårig. Fröken Witchy är lite mer fin i kanten, men bara lite. Hon springer så det stänker långt upp på magen istället. Dammsugaren går på högvarv och det nästan ryker om den ibland tror jag🙂 Funderar på om det går att lära hundarna att dammsuga själva….hmm, Witchy brydde sig inte alls om den gamla dammsugaren jag hade, hon var alltid med mig runt fötterna när jag städade. Men den nya philips dammsugaren gillar hon inte och skyggar undan för den. Numera går hon in i sin bur om jag börjar dammsuga. I och för sig skönt att hon inte är runt fötterna på mig men jag kan ju inte låta bli att undra varför. Kanske är hon märkesmedveten, den gamla var Samsung….

3_dec

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to 3 december – Lucka 3

  1. Anita says:

    Jag log glatt när jag läste om din dammsugeberättelse. Tänk att Witchy är så märkesmedveten. Hon kräver väl en Samsung förstås🙂

    Ja lite bättre väder fick vi idag. Fast imorse så snöade det en stund. Fast det låg ju inte kvar förstås.

    Din lucka 3 bjuder på en virvlande dans av julröda nypon. Ljus, lätt och glad bild. En sån där bild man blir glad av den 3 december då det mesta är mörkt.

    Ha en skön kväll! Jag tittar in imorgon kväll igen.

    Kram Anita

Leave a Reply

