5 december – lucka 5

och nytt utseende på WordPress dashboard. De måste väl ha något att göra de också, utvecklarna där menar jag🙂

Idag har jag varit till tandläkaren och gjort av med 500kr på 3 minuter. Jag har så kallad retentionstråd på mina framtänder sedan evigheter tillbaka, 20 år för att vara exakt. Den i underkäket nöts nog lite mer för tungan ligger mot och man är ju där och känner med tungan när man äter osv. Hur som helst så kändes det som om högra änden av den hade släppt igår kväll. Det var en liten bit som stack in i tungan, gick knappt att svälja. Mycket irriterande och min vanliga tandläkarmottagning hade ingen tid igår eller idag pga sjuka tandläkare. Hade tur som fick komma till en annan folktandvård här i närheten. Det visade sig att trådan satt så fast så, men en liten ände stack ut som tandläkaren slipade till. Så nu sticker den inte in i tungan i alla fall. Men klistret som trådet sattes fast med har så klart nötts ner undan för undan så tråden känns mycket mer nu. Alla tandläkare säger olika om ifall man ska ha tråden kvar eller inte. Och när man en gång haft tandstställning och fixat till ett 4mm mellanrum mellan framtänderna vill man ju inte ha tillbaka det.

Det blev ett nytt foto idag i alla fall. I uterummet var det ganska ljust ett tag så här kommer en bild på min “inackordering” en pelargon som bor här över vintern.

5dec

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to 5 december – lucka 5

  1. Anita says:

    Ja nytt utseende var det på WP. Jag var livrädd innan jag såg att det gick att ladda upp bilder. Förra gången tog det ju två månader innan jag kunde ladda upp på normal väg.

    Skönt att det ordnade sig med dina tänder. Nu när ni snart ska åka bort också. Och 500 för 3 minuter, ingen dålig timpenning.

    Den var en riktigt fin inneboende du har i ditt uterum. Har den kanske sällskap av dina egna pellisar? Hos mig finns massor som fortfarande blommar. Men dom har i varje fall slutat växa vilket är bra. Lite vintervila behöver dom nog.

    Ha en skön fredagskväll!

    Kram Anita

    PS! Ditte skrev hos mig och kom på varför troligen inte dina smilisar syntes hos mig. Det berodde förmodligen på att det inte var något mellanslag mellan ordet och smileyn. Jag ska testa här och se om det stämmer.

    Här kommer en smiley utan mellanslag:)
    Och här kommer en med mellanslag🙂

    Nu får vi se …

  2. Anita says:

    … jo så var det visst.

    Kram Anita

  3. Anneli says:

    USCH…jag avskyr verkligen tandläkaren och dessvärre måste jag nog dit snart! 500:- för 3 minuter är helt sjukt och inte något som gör mig piggare på det direkt!

    Vad roligt att du länkar till mig! Hoppas jag inte verkar alltför otacksam nu men skulle du kunna vara gullig och ta bort e:et på mitt namn! Jag har kämpat i många år med att få bort det och jag är liiite känslig mot detta! Jag vet…löjligt! Men jag hoppas du inte tar illa vid dig! Det är inte min mening!

    Har du ett sånt härligt uterum med det ljuset! *avundsjuk* ;O)

    Må gott
    //Anneli

Leave a Reply

