6 december – lucka 6

Idag är det verkligen grått med stort G. Regnet smattrar mot uterumstaket och det är becksvart ute när klockan är 15.30. Under veckan som varit har vi haft några solglimtar  trots allt.  Förra året såg det ut såhär den 21 december som väl är det datum när det ävnder mog ljusare tider igen. Då var det lite snö ett par dagar.

road

Nu ska jag sätta mig och leka lite med min nya laptop och göra den iordning för resan. Det är horse racing på tv också,  “can life be better”!

Och såhär tycker Roscoe att man bör tillbringa en regnig lördagkväll i december🙂

roscoe6dec

ibland tror jag att han söker jobb för han tillbringar mycket tid på vårt kontor.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 6 december – lucka 6

  1. Anita says:

    Alltså Cathy … din bild från 21 december förra året är bara helt underbar. Otroligt vackert ljus. Åh, vad jag längtar att få se en sådan vinterdag. Men tills den verkligen kommer kan jag njuta av din bild.

    Låter spännande med din planering inför resan. Och Roscoe vet precis hur bästa sättet är att tillbringa en regnig lördag i september. En smart hund🙂

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram Anita

  2. Anita says:

    Nämen … september … nu är jag väl helt ute och cyklar. December menar jag ju naturligtvis🙂

    Anita igen

Leave a Reply

