20 december igen

Nu har jag fått laptopen ansluten till nätverk igen så jag kan skriva å,ä och ö. Plus ladda in lite bilder också.

kuppe2

Såhär såg det ut när det var bäddat och klart på planet från Singapore.

Idag har vi annars varit till Paramatta shopping center och handlat lite och ätit lunch på en RSL klubb. Det är något som är mycket vanligt i Australien det här med klubbar, oftast är det Working mens clubs och så de här RSL som betyder Returned Servicemen listed (tror jag det var)  och jag tror de startades för de soldater som kom tillbaka efter andra världskriget. Nu kan i princip vem som helst bli medlem och där finns restauranger, gym och spelautomater, australiensarna är väldigt intresserade av enarmade banditer🙂

paramattashop

Massor med juldekorationer både inne och ute, det känns ju lite kul med julgranar etc och det är 25 grader varmt. Det har inte varit extremt varmt ännu, och en bris gör att det inte känns så varmt. Nästan lite kyligt faktiskt ibland, det är ju shorts och T-shirts som gäller.

Nu ska jag se om det funkar att lägga upp en resesida på www. cathyscorner. se om den här resan. Ni får kolla om en stund.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to 20 december igen

  1. Anita says:

    Cathy … jag tycker det är så jätteroligt att följa dig på din resa. Har varit inne nu under “Travels” och tittat på bilder. Måste säga att sägen på planet ser riktigt inbjudande ut. Och jag förstår att det känns lustigt med alla juldekorationer när det är 25 grader varmt utomhus. Det ser så ljust och härligt ut. Solsken och långa ljusa dagar. Så härligt.

    Nu ser jag fram emot reportage från julafton och juldagen. Kan de bli BBQ på stranden? Har en kollega som kommer från Australien (vet dock inte vilken del). Men dom samlas alltid på stranden och har BBQ på juldagen. Vilket julfirande!

    Det ser ut som du njuter riktigt mycket. Ha det så jättegott tills vi ses igen på bloggen (kan tala om att det som vanligt är besksvart i gamla Svedala).

    Kraaam Anita

Leave a Reply

