Sista dagen i Australien

Ja, då var det dags att packa väskan för hemresan igen. Idag har vi varit över till Featherdale wildlife park som ligger på promenad avstånd härifrån. Vi fick skjuts dit av Max men hem gick vi, det blev rätt varmt🙂 vet inte exakt hur varmt det är men nog över 30 i alla fall. Vi har varit uppe i Hunter Valley vindistrikt i 3 dagar, kom tillbaka igår eftermiddag. Jag har inte hunnit fixa till några bilder därifrån ännu. Lite längre i rese resportaget har jag dock hunnit och kommer snart att lägga upp bilder fram till den 30 december.

Här kommer en bild på en blomma som jag inte vet vad den heter, den växer som små buskar och även jättestora buskage. Väldigt vacker.

blomma21

Imorgon går planet tidigt på morgonen och i Singapore har vi bara knappt en timme mellan planen så det lär inte bli något möjlighet till internet förrän vi kommer hem igen.

This entry was posted in Resor and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Sista dagen i Australien

  1. Ulla says:

    Det är en blyblomma du fotograferat. Den är jättevacker och det måste vara väldigt vackert när man får se dem så i sitt “vilda” tillstånd.
    Önskar dig en bra hemresa!

  2. Anita says:

    Men oj … Ulla hann före😉 Det är ju min favorit blyblomman. Jag har en sådan himmelsblå i uterummet (fast den får bo i köket över vintern). Jag blev också fascinerad när jag såg den i trädgårdarna som stora buskar i Italien. När dom sålde dom på Plantagen slog jag till direkt.

    Ni är säkert på väg hem nu. Hoppas att det inte blir några förseningar … resan är ju lång nog ändå🙂

    Ska bli spännande att höra mer om er resa när du kommer hem. Och jag gissar att ni längtar bra mycket efter hundarna.

    Kram Anita

Leave a Reply

