Jetlag

Oj oj, nog har jetlag drabbat oss alltid. I morse vaknade jag redan kl 4.45 (gick och lade mig 21.30 igår kväll så det var rätt normalt). Jag höll mig kvar i kudden till kl 5 men sedan gick det inte längre. Jag gick upp! Och jag är normalt inte alls morgonpigg så kl 5 är hiskeligt för mig. Men jag var hur pigg som helst. Hundarna tittade på mig som om jag inte var klok, men de kommer ju upp lika glatt för det. Jag gjorde iordning te och rostat bröd och gav hundarna deras frukost. De åt och gick ut en kort stund i trädgården men sedan ville de in igen och gick raka vägen tillbaka till korgen. Där låg de och snusade vidare ett par timmar till.

Efter frukost hade jag helt plötsligt massor med energi och har under förmiddagen städat och dammsugit hela huset, tvättat ett par maskiner tvätt, plockat undan och sorterat inköpen från resan och jobbat undan en massa bokföring och fakturering. Vid lunchtiden gick vi ut med hundarna vår vanliga skogsrunda och åt sedan lite lunch. Men nu är jag TRÖTT måste medges. Man känner sig helt slut och konstig i kroppen, inte sömnigt trött men matt. Det är nog dags för en stund i soffan tror jag.

Temperaturen har sjunkit en hel del under eftermiddagen och nu har vi ett par minusgrader. Annars har dagen varit solig och fin. Det var mycket is på pölar och diken i skogen men ingen snö kvar. Så här kommer en bild som kan värma upp lite i vintermörkret. Hibiskus växte lite överallt i Australien och även Nya Zealand. Den här fanns i Botaniska trädgården i Sydney.

sydhibiskus1

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Jetlag

  1. Anita says:

    Cathy … välkommen hem! Vilken skillnad det måste vara att komma från sommaren till vinterkylan. För att inte tala om jetlag. Jag gissar att du kanske ligger och sover just nu. Klockan börjar ju närma sig 21-tiden och då har du varit vaken länge.

    Vilken underbar hibiskus. Vilken vacker röd färg. Jag har alltid velat ha en röd hibiskus. Jag har en rosa som då och då kommer med en tomteröd blomma. Då hoppas jag alltid att den ska fortsätta med röda men det blir bara en enstaka, sedan är dom rosa igen. Du prövade inte att ta frön eller skott? Jag tog ju frön på en blå när jag var i Pisa i Italien. Den har överlevt men aldrig blommat. Hoppas på större tur nu när jag har uterummet som den kan övervintra i.

    Ser fram mot kommande bilder.

    Kram till dig och sov nu så gott … Anita

Leave a Reply

