Reseberättelsen nästan klar

Idag har jag fixat och trixat med hemsidan och lagt upp ännu mer från vår Australien resa. Det är nästan klart nu, bara ett par dagar kvar att gå igenom bilderna från. Såhär långt finns att se på www.cathyscorner.se under Travel i menyn.

Idag har det annars varit riktigt ruskväder i Hässelby, i morse var det töväder och lite blött, sedan snöade det runt lunch och på eftermiddag/kväll öste regnet ner. Har inte kollat om det är någon snö kvar på marken. Det har varit mörkt nästan hela dagen. Men, vi går mot ljusare tider och det får man väl hålla fast vid sådana här dagar.

För att lysa upp även denna dag får det bli en bild från Oz. Det var en varm dag i Featherdale Wildlife park och kanga gänget slappade vid poolen🙂

featherdale

Andra var mer drastiska och ställde sig helt sonika i vattnet…

wetfeet1_2

Och den här Nerium liknande busken var ju bara för vacker. Vid parkeringen utanför Featherdale.

balsamin

något större än våra krukvarianter, eller de man kan så och ha i trädgården om sommaren för den delen.

This entry was posted in Resor, Vanliga dagar and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Reseberättelsen nästan klar

  1. Ulla says:

    Här fastnade jag för bilden på växten. Så härlig! Men Cathy, är det inte en Nerium? Du skriver Balsamin men jag tycker det liknar väldigt mycket en Nerium. Och det är en härlig växt. Du får rätta mig om jag har fel🙂
    Ha det så gott!

  2. Anita says:

    Jag tycker också det liknar en Nerium. Vilken härlig bild. Så ljuvligt med de rosa blommorna mot den knallblå himlen.

    Jag har haft lite datoruppehåll härhemma i veckan då jag har suttit så intensivt på jobbet. Men i helgen så ska jag i lugn och ro gå in och läsa och titta på din reseberättelse. Det ser jag fram emot.

    Ha en riktigt bra fredag och helg Cathy!

    Kram Anita

Leave a Reply

