Australien/Nya Zealand reseberättelse klar

Nu är jag färdig🙂 många foton är tagna med min lilla kompakt kamera och ibland klarar den inte riktigt av det starka solljuset down under så det blir lite urfrätna himlar och sånt. Men, det får räcka som en dokumentering av vår resa och det är ju kul att ha som minne. Jag är mycket nöjd med min lilla kamera för den var så smidig att ha med överallt. Och så kan man ju filma lite med den också. Det får bli en senare fråga dock, om jag lägger upp några filmsnuttar.

Idag har vi mulet och gråruggigt igen. Igår sken faktiskt solen en liten stund på eftermiddagen. Imorse när jag gick ut med hundarna kl 7.30 var det nästan ljust, och väldigt isigt överallt. Roscoe var glad över den lite hårda skorpan av snö i skogen. Det rev gott i pälsen sa han och kastade sig ner och rullade runt en lång stund. Annars är han lite deppig ljust nu, jag misstänker att grannens tik löper för det är ylande och pipande hela dagen från herr Roscoe.

Jag har inte träffat grannen än så jag har inte kunnat fråga om så är fallet, om tiken löper alltså.

featherdale_kanga2liten

En av små kängurur i Featherdale Wildlife Park som såg lite fundersam ut.

This entry was posted in Resor, Vanliga dagar and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Australien/Nya Zealand reseberättelse klar

  1. Anita says:

    Javisst har det varit gråruggigt idag. Rena novembervädret. Men det är skönt att det är fredag imorgon. Som jag skrev på ditt förra inlägg så har jag haft datoruppehåll härhemma hela veckan pga intensivt sittande framför datorn på jobbet. Men som jag också skrev så ska jag gå in och läsa din reseberättelse i helgen.

    Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig och läsa. Har fått en trädgårdstidning med posten idag🙂

    Ha en skön helg!

    Kram Anita

Leave a Reply

