Photo Friday – Iconic

Nu var det länge sedan jag hade tid att vara med i någon foto challenge. Men det här kan jag ju inte gärna missa. Iconic – Ayers Rock då, eller Uluru som den kallas numera.

Det svåra är ju att välja vilken bild av Uluru – tog en hel massa.

uluru1_fixed1

Den traditionella bilden av Uluru.

uluru6

This entry was posted in Fototeman and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Photo Friday – Iconic

  1. Anita says:

    Hej Cathy!

    Har varit runt och rest i Australien och Nya Zeeland på din hemsida. En toppenhärlig reseskildring! Tack för att jag fick följa med på den härliga trippen. Skrev just ett inlägg i din gästbok.

    Nu vill jag önska dig en riktigt härlig söndagkväll och en skön vecka. Trist väder har vi men så småningom ska väl ändå solen visa sig🙂

    Kram Anita

  2. Anita says:

    God morgon Cathy!

    Tack för raderna i min gästbok. Tänkte jag skulle svara på några av dina frågor.

    När det gäller att ta in plantor från England så är det helt ok nu för tiden. Jag har köpt med mig massor av plantor från mina trädgårdsresor.

    När det gäller Helleborus så hade dom faktiskt massor på Plantagen i Södertälje i helgen. Men bara en sort, den klassiska Helleborus niger. Dom är ju ganska dyra att köpa. De på Plantagen kostade 198:-.

    Jag såg igår kväll en härligt mörkröd Astrantia som man kan köpa frö och så. Jag blev jättesugen att göra det när jag såg att du har gjort det.

    Azaleorna jag har är riktiga trädgårdsazaleor. Men jag har blivit inspirerad av dig och köpte en till jul (en sån där vanlig mörkrosa) som jag tänkte ha ute i sommar och sedan övervintra i uterummet. Och i lördags köpte jag en vackert vit med rosa “penseldrag” inuti. Den ser inte ut som dom klassiska som man köper till jul utan mer som trädgårdsazaleorna. Den är jag spänd på hur den blir att övervintra.

    Och till slut … klockranka kan jag varmt rekommendera men man ska tydligen så den väldigt tidigt. Redan nu i januari och sätta under tillskottsbelysning. Jag kommer nog ändå att vänta till i mars med att så nya för att se om den jag försökt övervintra möjligen tar sig. Men … man måste ha gott om plats att låta den klänga för den blir jättestor.

    Några snöflingor kom igår så det är i varje fall liiite vitt på marken. Nu är det dags för frukost och sedan iväg till jobbet. Ikväll är det körstart också. Ska bli härligt att komma igång och sjunga igen.

    Ha en fin dag!

    Kram Anita

Leave a Reply

