Lite mer frösådder piggar upp

Efter uppmuntrande resultat såhär lång i akvariet (nästan alla frön har börjat titta upp efter bara ett par dagar) så har jag sått ytterligare frön idag. Bland annat lite Guld akleja, några Phlox och mixed Astrantia. Får se om det lyckas bättre än i höstas. Vi har ju en Astrantia/Stjärnflocka på framsidan som vi köpte som planta på Gotland för närmare 7 år sedan nu. Roscoe var en liten valp när vi var där. Tänk vad tiden far iväge.

astrantia

Det har ju inte varit mycket väder för utomhusaktiviteter annars idag. Riktigt ruggigt och grått. Jag har pysslat med att skapa en riktig fotobok av alla semesterbilder. Det är jättekul att ha reseberättelse på webben men inget slår egentligen en riktig bok. Vi får se hur den blir.

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Lite mer frösådder piggar upp

  1. Ulla says:

    Ja man kan behöva något som piggar upp nu och varför inte då lite frösådder🙂 Det är ju så spännande att se när det börjar spira. Jag har inte sått något ännu, men snart så är det nog dags.
    Jag funderar på klockrankor i år, de är så fina.
    Ha det bra!

  2. Anita says:

    Jag blir så inspirerad när jag läser om dina frösådder Cathy. I synnerhet skulle jag vilja ha en astrantia. Har ju sett en djupt röd som ska finnas som frö. I helgen ska jag kolla frön på nätet och skicka efter. Precis som Ulla vill jag ha klockranka. Jag blev ju så förtjust i den förra året att jag bara måste ha en i år igen.

    Idag har vi ju snö här. Kan tänka mig att hundarna är som tokiga när ni är ute.

    Och nu är lunchen slut. Ha en skön eftermiddag och kväll!

    Kram Anita

Leave a Reply

