Den sjätte bilden….

Ibland kikar jag in hos en liten mopsfrökens blogg (ja det är såklart hennes matte som bloggar men mopsen förekommer ofta både i bild och text). Idag hade de fått en utmaning att lägga ut den sjätte bilden i den sjätte bildmappen ur den mapp där man förvarar sina bilder. Oftast Mina bilder eller My Pictures antar jag. Det lät lite kul så jag kikade in och den här bilden är min sjätte bild.

nrsix

Den är tagen i Hunter Valley i Australien i början av januari i år.  Ingen aning vad det är för blomma men jag gillar färgen. Får mig att minnas sol och värme också🙂

Mopsfrökens blogg hittar ni för övrigt HÄR

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Den sjätte bilden….

  1. Anita says:

    Vet inte heller vad det är för blomma men färgrik och härlig var den. Någon form av lökväxt ser det nästan ut att vara.

    Själv så längtar jag också efter våren, även om det är vackert med lite snö. Men jag vill ha lite ny inspiration. Jag längtar efter att kunna sitta i uterummet och måla akvareller men än så länge är där för kallt. Vill inte “elda” i onödan för det kostar ju en del att värma upp rummet.

    Idag ska vi i varje fall gå på lokalrevy. Den brukar vara riktigt bra så det ska bli roligt.

    Ha en fortsatt bra söndag!

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Den här blomman har jag ingen aning om vad det kan vara för något. Väldigt vacker i alla fall. Jag är nog lite svag för blålila blommor. Den påminner ju faktiskt lite om en syren i blomform och färg. Men det är det ju inte , så klart🙂 Det kan nog vara en lökväxt av något slag, som Anita skriver.

Leave a Reply

