Kylan slog till

ordentligt inatt, det var minus 12 igår kväll när hundarna skulle ut. Imorse var det upp till minus 7,5 igen. Under dagen har det hållit sig omkring minus 3. Hoppas det är sist köldsnäppen innan våren kommer🙂 Snart måste jag skola om mina små dahlia plantor och då vore det bra om det var lite varmare i uterummet om dagarna i alla fall. Idag har jag vattnat med blåkorn i vattnet för första gången i år. Ska försöka komma ihåg att göra det om söndagarna nu då framöver.

Dagens blomma för att pigga upp i kylan är en hibiskus från Hunter Valley i Australien.

rosahib

Roscoe har slutat sjunga serenader så ofta nu, jag tror att grannens Wilma har slutat löpa. Men han och Witchy har börjat busa ihop mycket mer. Ibland sitter de mitt emot varandra och ser ut att fundera ut något nytt bus, Roscoes öron åker upp så han ser ut som en tofsmes🙂 och Witchy sitter vackert med framtassarna upp. Sedan är de igång med känguruboxning. Roscoe lägger ibland framtassen upp på nosen på Witchy och när han sitter i sin mjuka hundsäng tippar hela sängen, ser så kul ut. Tyvärr blir det inga bra bilder av detta för det är för mörkt. De ser i alla fall ut att ha glädje av varandra nu, de har inte lekt såhär förut.

Jag är mycket glad för min lilla Dell laptop förresten och kan rekommendera den till alla som har funderingar på att köpa laptop för att bära med sig på resor. Eller bara sitta i tv fåtöljen eller sängen för den delen. Min skärm på 13,3 tum är tillräcklig.

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

