Dimman ligger tät

Oj vilken skillnad det är nu, det är plusgrader, nästan +3 och det töar rejält. Det är alldeles jämngrått ute, som en tjock grå yllefilt över hela Backlura. Husse känner sig lite piggare idag i alla fall och tog morgonrundan. Jag har haft lite huvudvärk av och till men håller tummarna för att det inte blir mer än så.

Idag har jag planterat om mina små dahlia sådder och två paprika plantor jag sått för ett tag sedan. Efter det blev jag så inspirerad att jag gjorde iordning mina root trainers för luktärterna och sådde flera sådana. Köpte en påse med gamla victorianska favoriter från England i  höstas, och så en sort som heter Catherine🙂 Några lejongap och blomman för dagen frön blev det också. Så nu vill jag ha sol och värme och bort med snön. Kan man lägga in en beställning om det hos SMHI måntro?

Förra året just den här dagen hade jag en tulpan period🙂 så det är möjligt att den här tulpanen redan figurerat i bloggen. Men den är fin och lite vårkänning så den får komma med ändå.

img_5066

This entry was posted in Vårkänning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Dimman ligger tät

  1. Anita says:

    Ja jösses vilken gråmulen helg vi haft. Och dimman igår var ju hur tjock som helst. Apropå tulpaner så köpte jag ett helt fång igår. 30 st faktiskt + ginst. Har en jättevas och ville verkligen frossa i tulpaner. Det blev otroligt vackert.

    När jag läser om dina fröodlingar blir jag väldigt sugen på att sätta igång jag också. Idag ska vi åka en sväng till Plantagen och se om dom har några fröer där. Annars blir det att skicka efter. Klockranka är ju ett måste efter förra årets lyckade klockrankeodling. Och nu blev jag också sugen på blomman för dagen igen.

    Hoppas du får en fin söndag och att huvudvärken försvunnit.

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Åh, har du redan sått luktärtor? Jag har inte börjat med mina sådder ännu. Det är lite för kallt ännu i uterummet. Solen visar sig för lite. Ja, vi får väl prova att lägga in en beställning hos SMHI🙂
    Ha det så gott!

Leave a Reply

