Snödroppar och krokus

Nu har snödroppar och krokus börjat titta upp i rabatterna och idag hittade jag en liten pensé som jag inte vet om den har övervintrat och blivit konserverad av frosten eller om den kommit upp nu…med flera nätter med ner till -14 kan man ju undra. Den ser i alla fall ganska pigg ut.

pansy21

Krokusarna kämpar sig upp genom is och snö.

crocus2

Snödropparna har det lite varmare för de växer intill husväggen i solhörnet.

snowdrop1

I helgen sådde jag några frön Blomman för dagen, en mörkblå variant som jag köpt frö från Plants of Distinction i England, igår redan hade de kommit upp nästan en cm! Snacka om snabbgrodda. Idag har jag planterat en liten blomlåda i zink med olika salladsfrön som vi kan ha inne så länge. Får se hur det går. Solen skiner från en dimmig himmel liksom. Det är inte helt klart men inte mulet heller. Snart är det fikadags och kanske man kan sitta i uterummet igen idag. Lunchpromenaden för resten, där skulle man behövt rejäla broddar under skorna eller ha snört på sig skridskor. Fältet vi går över är rena blankisen under ett puderlager av snö. Vi klarade oss utan kullerbyttor idag i alla fall.

This entry was posted in Vårkänning and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Snödroppar och krokus

  1. ÅsaV says:

    Är det sant??? Hos mig ligger fortfarande snön välpackad i rabatterna och jag ser ingen växtlighet alls… Men nog märks det att det har vänt mot ljusare tider. Bara det att man inte behöver cykellyset på när man tar sig hem från jobbet är ett litet steg i rätt riktning!🙂
    //Åsa

Leave a Reply

