Ännu mera snö…

Just nu är det alldeles vitt ute igen. Snön yr och det ligger säkert en dm på marken. Småfåglarna har varit och ätit som besatta innan snön gömmer undan maten igen.  Igår när solen sken så började det så smått smälta på trädäcket och även lite på “gatan” utanför. Så glad man blev då och tänkte att, nu kommer den, våren. Pytt sa vintern jag kommer igen ett tag till. Visst är det fortfarande bara februari men ändå.

Igår kunde vi sitta och fika i uterummet och jag satt och läste en bok länge, pysslade lite med frösådder och tog några nya sticklingar.  Jag tog fram macro objektivet igen och testade lite tulpanfoton…

purpletulip2

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Ännu mera snö…

  1. Anita says:

    Vilka härliga mjuka färger du fått i din tulpanbild. Och du, det är ju grymt så mycket snö vi fått. Och så mycket vatten det är i den. Jag var alldeles blöt om fötterna när jag kom hem. Vattnet hade gått igenom mina mockastövlar som börjar bli lite gamla och oimpregnerade tror jag.

    Det låter så härligt med dina frösådder. Ännu så länge får jag vänta med dom men jag upptäckte att det är liv i min klockranka jag tog in i höstas. Trodde ju den dött då det blev minus 7 grader natten innan jag tog in den. Men det finns liv i rötterna och stammarna är gröna längst ner. Vet ju inte hur dom funkar. Om det kommer nerifrån rötterna eller om det kommer skott på stammarna. Om det är på stammarna blir det nog inget för dom är bara ca 5 cm långa, resten hade frusit. Men det ska bli spännande att se. Och trädgårdshortensian har massor av skott. Det är spännande nu.

    Jag åker till Tyskland ett par dar den här veckan. Ska bli kul att jämföra hur det ser ut här jämfört med hos oss.

    Ha en jättebra vecka Cathy!

    Kram Anita

  2. ÅsaV says:

    Vad mysigt det låter med ditt uterum!
    Men nu är det ju faktiskt snart mars och om några ynka veckor är ju våren här på riktigt. Tiden rusar fram, tycker jag! Håll ut!🙂
    //Åsa

Leave a Reply

