1 Mars – och -13 grader imorse

Igår snöade det nästan hela dagen, vi var ute på eftermiddagen ett tag och när vi åkte hem var det alldeles vitt i luften. Brrr. Då var det fortfarande hyfsat temperatur, sådär -3 eller så. Imorse var det -13 kl 8!! Brrr var bara förnamnet. Det hade blivit lite kallt i uterummet, bara +2 så några Blomman för dagen småplantor såg lite ledsna ut och hängde med huvudena. De piggade på sig snabbt när jag tog in dem i kontors fönstret. Då hade solen kommit fram och det blev varmt och skönt. I uterummet blev det också varmare då, vid lunchtid hade det kommit upp till 27 grader.

Jag hade kameran med mig ut på hundarnas lunchpromenad häromdagen då det också var soligt. Witchy är mycket road av att klättra upp på allt mellan stenar och stubbar (hon får ju en liten godis ibland och vi tränar balans på det viset, fast ibland får hon en liten godbit även om hon hoppar upp själv utan att jag säger till och det är kanske inte jättebra rent lydnadsmässigt, men strunt i det :-))

climber1

Roscoe gillar snön extra mycket nu när det är lite skare, det river skönt i pälsen, han rullar sig så fort han får chansen nu. Ibland får man snö i öronen alltså säger Roscoe….

rullare

This entry was posted in Vårkänning and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to 1 Mars – och -13 grader imorse

  1. Ulla says:

    Vi vill inte ha mer snö nu🙂 Riktigt så kallt har vi inte här och nästan ingen snö heller. Men det är så rått och ruggigt idag.
    Man längtar verkligen efter våren nu.
    Ha det så gott!

  2. Anita says:

    Huuuu ja … vi hade -14 imorse. Men jag hade satt på extra elementet i uterummet så där var det +10. Men jag får inte så varmt som du på dagarna. Vårt uterum ligger ju inklämt mellan vårt och grannens hus och det tar nog ända till fram i april innan det blir riktigt varmt där. Men idag har det i varje fall varit ca 18 grader och jag har planterat om 35 pelargoner. Åååh så härligt det är att det är klart. Nu väntar jag bara på att de ska börja växa🙂

    Ha en riktigt skön vecka!

    Kram Anita

Leave a Reply

