Äntligen tö

Nu ser det äntligen ut som om tövädret ska vinna över snövädret🙂. Både igår och idag har det töat ordentligt och varit plusgrader. Trädgården är mer isrink än trädgård. Hundarna har bett om varsina två par skridskor (de har ju 4 tassar menar jag) för att kunna ta sig runt därute🙂 Witchy tränar abs bromsarna varje gång hon skuttar ut. Hon har nästan alltid väldigt bråttom, allra helst när hon har busat med sin stora trädgren som ligger därute. Då är det som om hon drar upp fjädern extra mycket och även när hon kommer in så är det full rulle ett tag. Häromdagen när det var halt ute på trädäcket så for alla tassar åt olika håll när hon skulle över tröskeln in i uterummet. Platt fall på mage alltså, i typ 3 sekunder. Sen var hon uppe igen.

Och tänk vad man kan ha i sina lådor utan att tänka på det. Jag köpte en sladdlös, uppladdningsbar hår tång i Australien, en sån där keramisk som är både platt tång och locktång. Och den hade ju såklart en australisk kontakt och eftersom den har en sån där adapter där kontakten sitter fast kan man inte byta kontakt. Vi har letat efter en adapter som skulle passa men inte hittat med rätt spänning eller rätt storlek på den lilla runda kontakten som man sticker in i laddaren. Och det är ju lite svårt att hitta en sån där rese adapter för från australien till svenska kontakter här menar jag…..

Hursomhelst, idag kom Ron och sa att du vet inte vad du har i dina lådor du – och tog fram en sån adapter plug som går från australisk kontakt till svensk!!! Jippee, nu kan jag börja använda min nya hårtång.

Snödropparna har kommit upp och börjat blomma lite i ett hörn av trädgården och krokusarna är på gång också. Tills dess har vi tulpaner igen då, i uterummet.

tulpanerigen

This entry was posted in Vanliga dagar, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Äntligen tö

  1. Anita says:

    Visst är det skönt att den värsta kylan gett med sig. Fast vet du, det snöar lite hos oss nu. Hoppas det inte lägger sig. Inte kul med ett tunt snötäcke på “isrinkarna” i naturen. Då far väl benen åt alla håll som Witchys på ditt altandäck. Fast man är väl inte lika smidig som hon är😉

    Jag log glatt när jag läste om laddaren. Ibland är man glad att man sparar en massa grejor. Man kan hitta mycket smått och gott när man går igenom sina lådor. Hoppas nu att hårtången fungerar bra.

    Det är skönt att det är helg. Mer omplantering av blommor blir det idag. Jag ska iväg en sväng till Plantagen och köpa lite mer jord. Dom har Hasselfors där och den brukar vara bra. Lite dyrare men det får mina omplanterade blommor vara värda, så dom kan glädja mig med sin blomsterprakt.

    Ha en riktigt skön helg🙂

    Kram Anita

Leave a Reply

