Hyresgäster har anlänt i holkarna

Igår såg jag en Blåmes komma flygande ur blåmesholken på sidan av huset och idag såg vi en Talgoxe flyga in i holken på baksidan, huvudträdgården så att säga. Krokusarna blir bara fler och fler och även snödropparna är det många av i år. Jag har klippt ner lite mer växter på framsidan, sånt som jag inte kunde i höstas då det bara regnade. Klematisar och rosor. Rosorna i år har börjat sätta nya skott väldigt högt upp på stammarna, svårt att veta hur man ska klippa dem tycker jag. Provar klippa lite mindre i år än förra året så får vi se.

This entry was posted in Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Hyresgäster har anlänt i holkarna

  1. Anita says:

    Oj … vårtecknen bara haglar hos dig. Så härligt det låter. Min klängros (New Dawn) har också satt skott väldigt högt i år. Jag har täckt den tillfälligt med gran och tall -ris. Men i helgen så ska jag köpa säckväv och täcka den med mot vårsolen. Några av mina rhododendron som står väldigt soligt har fått säckvävstäcken över sig.

    Just nu har jag en liten kafferast men jag tänkte åka hem lite tidigare idag, vid 16-tiden.

    Ha en härlig eftermiddag och kväll🙂

    Kram Anita

Leave a Reply

