Vi har överlevt

Även de blommor som balanserade på ruinens brant efter den hårda frosten häromnatten har hämtat sig! Blomman för dagen har till och med slagit ut! Och de frösådda som slokade rejält har piggat på sig och växer vidare. Några dahlior kanske är förbi men de var små och jag har så många ändå så lite svinn får man väl räkna med. Vi la fleece överallt igår kväll också men inatt var det inte under nollan.

ipomea3

ipomea

This entry was posted in Vanliga dagar and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Vi har överlevt

  1. Anita says:

    Ja det är så det här den här tiden på året. Varma dagar då man tänker att nu kan det aldrig mer bli frost och så blir det jättekallt. Skönt att höra att dina små frösådder klarat sig så bra. Och att blomman för dagen redan slagit ut. Mina har bar hjärtblad + det första “riktiga” bladparet ännu.

    Vilken härlig dag vi haft idag. Jag har nu rensat alla rabatter och imorgon ska vi börja gräva för alla nya rabatter jag planerat för. Vi har köpt kogödsel, barkmull och planteringsjord i massor idag. Jag längtar till söndagen. Så småningom ska jag lägga ut en skiss på min nya trädgård på bloggen. Men just nu hinner jag bara gräva, gräva och gräva🙂

    Ha en skön söndag!

    Kram Anita

Leave a Reply

