Blomman för dagen stortrivs

i vårt uterum. Jag har satt upp snören för dem att klättra på, så småningom kanske de får flytta ut någonstans men tillsvidare ser de så nöjda ut.

ipomea_stor_11

Idag är det lite svalare och ser ut att bli lite mulet också. Kanske vi får en regnskvätt under dagen, det vore bra för det är väldigt torrt i marken nu.

Holken man fick som present om man handlade över en viss summa hos Easy plant är jättesöt, fast om fåglarna tycker om den är ju en annan fråga. Just nu står den och pryder lilla bordet på verandan på framsidan.

birdhouse2

This entry was posted in Min trädgård, På Verandan. Bookmark the permalink.

3 Responses to Blomman för dagen stortrivs

  1. Anita says:

    Ååååååååh, vilken underbart söt Blomman för dagen. Mina har bara ett par ynka blad än så länge. Dom ser nästan ut att stå still så vi får väl se om det blir några blommor över huvud taget i år. Nästa år ska jag göra som du och så väldigt tidigt.

    Jag måste säga att holken är ju hur läcker som helst. En liten röd stuga för fåglarna … det borde dom väl gilla🙂

    Hoppas du får en härlig Valborgsmässoafton. Solen skiner i varje fall även om vinden är lite kall.

    Kram Anita

  2. Ulla says:

    Vad härligt att ha en blommande Blomman för dagen redan. Den ser jättefin ut! Och holken är också söt🙂
    Häromdagen sådde jag mina luktärtor så nu väntar jag på att de ska gro.
    Ha det gott!

  3. Anita says:

    Vet du att jag har fuskat och köpt en “färdig” blomman för dagen på Zetas. Mina sådder har blivit så taniga. Jag har inte lyckats alls i år. Det var första året jag använde såjord och det gick käpprakt åt skogen. Vet inte varför. Det borde ju vara så mycket bättre än att så i vanlig blomjord som jag brukar göra, för att jag alltid glömmer köpa hem såjord. Men icke.

    Solen skiner i varje fall idag och det är fredag. Jag ska njuta av det som spirar i trädgården. Har massor att plantera om och jag ska så dill och sallad i mina pallkragsodlingar.

    Ha en riktigt skön helg🙂

    Kram Anita

Leave a Reply

