Efter regn kommer solsken

Och nu formligen exploderar all växtlighet.  Björkarna i vår trädgård har plötsligt ganska stora blad, klätterhortensian har massor och överallt ute längs vägarna är träd och buskar gröna (utom forsytia och japanska körsbär som är otroligt vackra just nu). Det har varit ett par ganska kalla nätter trots mulet och regn så jag har inte planterat ut något mer än.

Idag har vi varit och vallat igen och Witchy var så jätteduktig. Hon börjar kunna göra fina hämt och på ganska långt håll. Hon visar mer pondus mot fåren och verkar tycka det är ännu roligare än förut.

leaves

Det här är en av våra klätterhortensior.

frillytulp3

Och en liten röd tulpan med frilly kanter som jag måste ha planterat i höstas och helt glömt bort.

This entry was posted in Min trädgård, Vårkänning. Bookmark the permalink.

2 Responses to Efter regn kommer solsken

  1. Anita says:

    Javisst har helgen varit härlig. Tulpanen var ju för söt med de fransiga kanterna. Jag har liknande men utan fransar. Det ser ut som lupinblad bredvid. Har dom kommit så långt? Mina syns inte ens till. Dom kanske inte klarat vintern. Kombinationen regn och sol gör att det exploderar i naturen. Jag njuter också av vår forsythia där bladen börjar titta fram tillsammans med alla gula blommor. Och ett japanskt körsbärsträd köpte jag igår. Och lyckades baxa hem själv, utan bil. Jag är jättenöjd med det.

    Jag har vaknat till en solig morgon. Nu ska jag gå och göra frukost och göra mig iordning och sedan är det dags att åka till jobbet.

    Ha en härlig dag🙂

    Kram
    Anita

  2. Anita says:

    God lördag Cathy! Jag ser att du inte bloggar så ofta i dessa tider du heller. Man hinner ju liksom inte med då trädgården tar all tid. Dessutom så har jag varit (och är väl fortfarande) sjuk. Har dragit på mig en vårförkylning. Men den är i varje fall på tillbakagång.

    Idag ska jag inte göra så mycket i trädgården. Jag ska mest sitta och njuta i uterummet. Fick “The Garden” med posten igår. En av mina favorittidninga.

    Hoppas du får en skön helg🙂

    Kram Anita

Leave a Reply

