Nattkylan håller i sig, nu vill vi ha varmt.

Det har varit många kalla nätter ett tag nu. Inte frost hos oss men väl kallt  så man har fått plocka in alla krukor och springa ut med fleece över dahlior och annat känsligt. Den här veckan har det varit soligt men så isande kall vind att det inte varit skönt att vara ute ändå. I lä är det okay men så fort man kommer ut i vinden vill man ha jacka och halsduk nästan.

Blomman för dagen som är i uterummet växer så det knakar. Ron har fixat klättertrådar åt den…

Vi ska försöka få den att klättra så den täcker lite och blir som en gardin liksom.

This entry was posted in På Verandan. Bookmark the permalink.

2 Responses to Nattkylan håller i sig, nu vill vi ha varmt.

  1. Ulla says:

    Det kommer säkert att bli jättefint när Blomman för dagen får täcka som en gardin. Jag kan inte ha blomman för dagen inne i mitt uterum för det blir alldeles för varmt för den. Första året vi bodde här så drömde jag just om att ha en Blomman för dagen som “vällde” över i hela uterummet, men det gick, som sagt, inte så bra🙂
    Trevlig Helg!

  2. Anita says:

    Det där ser ju ut som om det kommer att bli jättefint. Igår ställde jag ut min Blomman för dagen. Den ska få klänga i en spalje där jag hade en klematis som fick vissnesjukan i våras. Men döm om min förvåning när nya skott nu kommit från jorden,friska och fina. Så nu får den slåss om spaljen med Blomman för dagen.

    Ser att inte du bloggar så mycket du heller. Har inte varit inne på flera veckor hos mig. Jag hinner helt enkelt inte. Men nu har jag lunch så då tänkte jag hinna runt till några och titta i varje fall.

    Hoppas du har njutit av värmen i helgen. Det har jag. Uterummet är nu nyskurat och fint. Men det blev lite tomt då heltäckningsmattan försvann. Vi kommer nog att köpa en liten matta att ha vid sittgruppen i varje fall. Även om trägolvet är mysigt.

    Ha nu en fortsatt skön vecka🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

