Och värmen den kom och gick

Nog fick vi varmt alltid. I helgen var det närmare 30 grader varmt. Lite i mesta laget för både mig, hundar och blommor. Vårt hus blir så väldigt varmt också, trähus som lagrar upp värmen så att t ex sovrummet blir som en bastu. Inte så kul när man ska sova. Jag vet att man inte ska klaga på värmen men på natten vill jag faktiskt ha svalt.

Idag är det verkligen från den ena dikeskanten till den andra vädermässigt. Det vräker ner regn och är inte mer än 9 grader varmt (om man nu kan kalla det varmt🙂 ). Men trädgården ser glad ut.

När jag surfade in i min blogg idag så upptäckte jag att mina länkar hade försvunnit! De som var där igår bara inte fanns. Vad som hänt vet jag inte men jag skickade iväg en fråga till WP supporten. När jag kollar i links i min dashboard så finns alla länkar kvar. Hmmm, har de möjligen gjort någon ny uppdatering igen.

Inga nya foton idag, jag har inte orkat gå igenom alla bilder jag tagit de senaste par dagarna och plocka ut de som är bra. Kanske ett jobb för eftermiddagen om regnet fortsätter.

This entry was posted in Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

2 Responses to Och värmen den kom och gick

  1. Anita says:

    Ja och nu faller regnet igen … och blåsten river och sliter. Och imorgon ska det bli riktigt blåsigt. Jag ska sätta i en extra stolpe vid mitt nyplanterade träd ikväll, för säkerhets skull. Nu är det slut på min lunch så nu är det dags att fortsätta jobba igen.

    Ha en fortsatt bra dag🙂

    Kram
    Anita

  2. Anita says:

    Hej Cathy! Tänkte bara titta in och tala om att jag kommit hem från Wales. Kom sent igår kväll. Vi har haft en sagolik tur med vädret. Inte en regndroppe har vi fått på oss. Sol och nästan vindstilla varje dag med temperaturer på ca 22 grader. Det var en ljuvlig tid där nu med blommande rosor som doftade ljuvligt. Och landskapet i Wales är ju sååå vackert.

    Hoppas du har det bra och att du haft det bra den senaste veckan trots de kopiösa mängderna med regn som jag hört kommit här. Idag skiner i varje fall solen men den där förargliga vinden blåser som vanligt. Vi får ändå hoppas på fint midsommarväder.

    Ha det så bra🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

