Lammöron

Är ju ett måste i trädgården när man har två fårhundar🙂 De har jättevackra blommor och verkar kunna växa varsomhelst (antar att man får hålla efter dem så småningom så de inte invaderar hela trädgården). Just nu har jag dem på tre olika ställen och de blandar sig så fint med gula Praktlysingar, bredvid en klematis (som inte har börjat blomma ännu) och i bakgrunden under vinrankan.

 lammear2

och i närbild…

lammear1

Luktärterna är fina i år också och blommar flitigt. Har ju en som heter Catherine…

sweetpea_catharine

och den vita Mrs Collier som doftar helt underbart. Jag plockar en liten bukett luktärter nästan varje dag och har på soffbordet. På kvällarna doftar det härligt där.

sweetpea_mrscollier

This entry was posted in Min trädgård and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Lammöron

  1. Ulla says:

    Lammöron är ju en färgstark blomma. Den sprider sig nog lätt. Och luktärter kan man ju bara inte vara utan🙂 Jag gör som du, plockar in buketter hela tiden, för att få njuta av doften.
    Jag har min blåa Matucana och så en liten, Pink Cupid, tror jag den heter, med rosavita blommor. Den blir bara några dm hög.
    Ha det så gott!

Leave a Reply

