En blöt dag

Vädret är verkligen upp och ner nuförtiden. Inatt kom det en skvätt regn igen, imorse kl 7 gick jag ut med hundarna och då sken solen och det var varmt, 20 grader eller mer och ganska kvavt. Blev jättesvettig bara av den promenaden. Vid lunch öste det ner. Ut med hundarna igen och var dum nog att inte ta gummistövlar, plask, plask sa det i skorna🙂 det lär nog ta ett par dagar innan de skorna torkar igen.

Hundarna var i alla fall jätteduktiga och lyssnade bra och höll sig nära mig. Eftermiddagspromenaden blev blöt den också, men inte ovanifrån den gången. Gräset är ganska högt på sina ställen och många stigar har nästan vuxit igen nu när det varit så blött att inte många människor gått där.

bukett1

Luktärterna blommar rikligt i år och jag plockar in små buketter varje dag, den här är mest Catherine.

IMG_1036

mest Painted Lady, suddig bild tyvärr.

greenmiddle

Sommar rudbeckian Prairie Sun, en del har grön mitt..

brunmitt

och en del har brun mitt. Samma påse frön.

triangel

sent om sider har dahlior och tagetes också börjat blomma.

flox

Phloxen blommar väldigt fint i år i alla fall, mycket och tätt.

Igår hade vi förresten rekord i Blomman för dagen igen, 54 blommor! Även idag är det över 35 blommor så de har kommit igång igen efter någon vecka med bara runt 10 blommor om dagen. De gillar när det är lite svalare och inte så hett solsken.

This entry was posted in Min trädgård. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

