Fågelrestaurangen har öppnat

Idag var vi iväg till Plantagen och köpte fågelmat och ett nytt fågelmatshus. Småfåglarna hade börjat sitta på staketet och titta in och undrade väl när restaurangen skulle öppna, nu när det varit så kallt ett par nätter. Så nu sitter det en jordnötsautomat och två fågelhus med solrosfrö i. Imorgon får vi se om de hittat hit igen.hacke

Jag köpte tre olika sorters tulpanlökar också som jag planterade i rabatten under björkarna.

This entry was posted in Min trädgård. Bookmark the permalink.

One Response to Fågelrestaurangen har öppnat

  1. Anita says:

    Hackspetten ser ju mer än nöjd ut. Jag ska ha fågelmat i flera ställen i trädgården i vinter. Vi var och tittade på fågelbord idag. Jag vill ha ett riktigt vackert fågelbord som både är fint att titta på och till nytta för fåglarna. Får se vad det blir. Får väl ta en bild då jag inköpt det.

    Skrev ett litet svar i min blogg om bland annat Yorkshire. Klistrar in det i dett inlägg så du kan läsa det här också:

    —-

    Cathy … så kul att läsa om fuchsiorna. Det där med upphöjd rabatt gör ju verkligen mycket. Det kan ju höja en hel växtzon. Jag märker det på grönsakslanden som jag har i pallkragar. Jorden har en helt annan värme där.

    Praire Sun har blivit perenn hos mig men för varje år så kommer “ursprunget” tillbaka lite grann så nu är det bara ett fåtal blommors som har ljusgrön mitt och ljusgrön knapp. De andra är istället brunorange med brun knapp. Vackert det också.

    Några trädgårdar jag ska besöka i Yorkshire är:
    Castle Howard (där Brideshead revisited spelades in, Scampston Hall, Sleightholmedale Lodge, Stillingfleet Lodge, Beningbrough Hall, Helmsley muromgärdade slottsträdgård.

    Vet egentligen ingenting om dom men dom är säkert jättefina. Kanske känner du till någon. Det är flera med detta var några av dom.

    Kram Anita

Leave a Reply

