Spikar ut!

Idag har jag varit till St Görans sjukhus utanför Stockholm (eller räknas det som i stan kanske) och dragit ut spikarna ur handleden (okay en kirurg gjorde det🙂 )

Himla skönt att vara så gott som tvåhänt igen i alla fall. Handleden är fortfarande väldigt stel men fingrarna funkar. Jag fick träffa en arbets terapeut också som gav mig övningar att göra för att få handleden igång igen. Själva operationen tog inte mer än 5 min eller så. Det som gjorde mest ont var när han sprutade in lokalbedövningen, urrh.

Bandaget kan jag ta av om någon dag och sedan är det bara några små sårkompresser som det går bra att duscha med. De får nog sitta tills de trillar av.

En hälsning till mammas kompis Bojan som haft lite otur med sin nya hörapparat. De har fixat något i hennes öra så att hon kan höra igen men det var lite problem med en platta, vet inte riktigt exakt hur det hänger ihop. Men hoppas allt ordnar sig i alla fall.

This entry was posted in Vanliga dagar. Bookmark the permalink.

One Response to Spikar ut!

  1. Anita says:

    Så skönt att du blivit av med spikarna och att fingrarna verkar fungera som dom ska. Du ska se att du snart är tillbaka i “tvåhandsfattning! igen. Ta det försiktigt bara när du går ut, det är halt under snön. Jag köpte faktiskt broddar häromdagen.

    En “krya-på-dig”-hälsning till både dig och Bojan!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

