Nu har vi haft hela tre soliga dagar!

Det har visserligen varit rejält kallt men solen har lyst och det har inte varit alltför blåsigt mitt på dagarna (en annan femma på em och kvällar dock). Idag var jag med ut på hundarnas lunchpromenad och pulsade över fältet. Det är massor med snö och inte så många som går där så stigen är väldigt smal. Roscoe fick springa mest lös och jag hade hans nya frisbee med. Jättekul tyckte han. Witchy fick bära en gammal tennisboll.

Häromdagen var vi ut i trädgården en liten stund, då var det -15 men med många tjocka lager gick det bra ändå. Solen var så härlig och hundarna gillade frisbee väldigt mycket. Witchy fick chansen en liten stund hon också.

fast Roscoe tyckte det var väldigt onödigt, den där är ju MIN tycktes han säga…

Fågelmatbordet har nu ett väl isolerat tak🙂

This entry was posted in Vanliga dagar, Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

One Response to Nu har vi haft hela tre soliga dagar!

  1. Anita says:

    Det där med att pulsa i snö känner jag igen. I höstas försökte vi hägna in trädgården så att inte rådjuren skulle smita in. Vi har ett rätt högt staket i bakkanten men nu när snön kommit så är det helt plötsligt inte så högt längre. Det går bra där själva staketet är för där har vi en massa rhododendron innanför och dom vill rådjuren inte landa i men där grinden är var det fritt framm visade det sig igår. Jag såg att spåren sedan ledde mot mina azaleor och befarade det värsta. Och visst hade dom mumsat i sig en hel del knoppar. Men som tur var fanns det många kvar. Ok, nu kommer vi till pulsandet. Jag släpade våran gamla julgran tvärs igenom hela trädgården i djup snö och ställde den mot grinden. Jösses så jobbigt det var men nu finns det i varje fall ingen väg in där längre. Vi får se hur det går.

    Ha en skön vecka. Hoppas handen bättrar sig för varje dag. Det verkar så för nu börjar du ju skriva riktigt långa inlägg igen.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

