Koltrastar i massor

har vi i trädgården nu. Idag räknade vi till 11 st samtidigt! Och då blir det ju lite kurr för koltrastarna är ganska teritoriala (eller lite griniga kan man kanske säga) mot andra koltrastar. Vi har även Hämplingar, Grönfinkar, Pilfinkar, Talgoxar, Blåmesar, Skator, en och annan Nötskrika och Gråsparv. Koltrastarna gillar att sitta uppe i björkarna och smälta maten emellanåt.

och de tyckte mycket om Honey loops som vi inte tyckte om alls och slängde ut till fåglarna. Koltrastar och skator sög i sig dem med rekordfart.

Den här bilden är rätt suddig för jag tog den genom fönstret och fågeln satt inte stilla så länge.

This entry was posted in Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

3 Responses to Koltrastar i massor

  1. Birgitta Höglund's Mat says:

    Hej Cathy. Koltrastens sång har jag fått lyssna till nästan varje morgon och kväll i vinter, den är så vacker. Nu är jag hemma i det snöiga Sverige igen, så jag har lite mer tid att titta runt hos er som kommenterat hos mig. Hoppas du kommit igång bra med matlagningen😉
    Glada hälsningar./ Birgitta

  2. We have the same black birds here. I’ve never seen the birds eat Cherrios, however. My dogs would suck those up before the birds got to them.

  3. Anita says:

    Koltrastarna är verkligen revirtänkarer. Jag har en som i princip bosatt sig under mitt äppelträd där jag lägger ut frukt i massor … som ska räcka till alla kolisar. Men så fort några andra kommer i närheten så motar han bort dom. Snart måste jag gå ut igen för inatt så har snön begravt frukten. Det värsta är att jag snart inte tar mig ut längre för all snö.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

