Milde himmel vilken massa snö

Det snöade igen inatt, en hel del också. Nu är det säkert en halvmeter snö ute på fältet. Jag och hundarna var ute på vår kvällsrunda och Witchy nästan försvann när hon hoppade ut i snön för att kissa. Det var svårt att se var den smala tilltrampade stigen var, snön yrde runtomkring och det har snöat några timmar. Varje gång  jag råkade kliva utanför stigen sjönk  jag ner till knäna minst.

I morse hade vi en Stenknäck i trädgården, det kan väl inte vara så vanligt. Tyvärr hade den försvunnit innan jag hann ta något kort på den. Men jag hittade en bild på den här sidan…..

Bilden fanns på Wikipedia.

11 koltrastar och en mängd gulsparvar hade vi också. Plus skator, pilfinkar, blåmesar och talgoxar och ibland hämplingar också.

This entry was posted in Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

One Response to Milde himmel vilken massa snö

  1. Anita says:

    Ja milde himmel säger jag också. Klass 2 -varning har dom gått ut med också. Jag har sett att grannens hundar (den ena är dessutom en tax) inte har det lätt i snön. Dom har trampat upp gågnar åt dom i trädgården som dom kan fara omkring på. Ibland så hoppar dom utanför och i princip försvinner. Men dom verkar ändå gilla det. Men jag måste säga att jag är rejält trött på all snö nu.

    En trevlig helg önskar jag dig🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

