Nu är vi trötta på snö och kyla allihop

Imorse vaknade vi vid 7 och gick ut, jag och hundarna. Termometern i köksfönstret visade -12.6 och den som sitter utanför fönstret bredvid ytterdörren visade -22! Brr, det var svinkallt, Witchy frös om tassarna ganska snabbt så vi gick inte så långt. Nästan hemma mötte vi Ebba, 13 snart, med sin matte. Ebba frös tydligt om tassarna, för kallt för en gammal dam sa hon. Vi gick bara så hon hann göra ifrån sig. Väl hemma tittade hennes matte på deras termometer på framsidan, den visade -30!!! Hu säger jag bara. In och elda på i kaminen och koka te.

Vi har en hammock i trädgården, jag är säker på det för jag har kort på den sedan i somras, nu syns den knappt.

Snön har blåst upp mot fönstrena i kontoret…

Roscoe är nog den som fortfarande gillar snön bäst. Man kan ha mycket kul i snö säger han och dyker ofta ner i nysnön. Och så kan man klättra på ställen där det normalt inte går att klättra…

This entry was posted in Värsta vintern i mitt minne. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

