Våren är på väg

även om man inte kan tro det när man tittar på termometern som visade  minus 7 igen imorse. Men, häromdagen hade vi holk spekulanter till vår lilla holk på framsidan av huset. En plats jag aldrig trodde fåglarna skulle ens tänka på, det är väldigt öppet och holken är ganska färgglad;

Men visst vore det himla kul om någon liten hämpling eller blåmes skulle vilja hyra in sig och ha en alldeles egen veranda🙂

Idag yrde snön igen och det var ganska kallt och ruggigt på vår lunchpromenad. Jag har planterat om mina små chiliplantor men måste ha dem inne om natten för det blir nog lite väl kallt i uterummet, ungefär 8grader nu med lite mer värme på elementen. Idag har jag bakat ett till surdegsbröd med råksikt den här gången för dinkel mjölet tog slut och så hade jag i solrosfrön också. Det smakade bra faktiskt. Riktigt roligt att testa lite olika mjöl och andra “fyllningar”.

This entry was posted in Vanliga dagar, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Våren är på väg

  1. Anita says:

    Vilken fin holk. Det fågelpar som bosätter sig där kan vara lyckliga. Och inte behöver dom tänka på räntor och höga bopriser heller🙂

    När det gäller våren så såg jag att den har kommet i sydvästra Skåne nu. Det har varit 7 dygn med en medeltemperatur över 0 grader. Så det officiella datumet som våren kom dit var den 25 februari. Så hoppet finns. Det är en solig och fin dag idag och jag är ledig. Ska pyssla med mina frösådder och plantera om de sista pelargonerna, de som jag har övervintrat inomhus.

    Ha en skön helg!

    Kram
    Anita

Leave a Reply

