Solen skiner och snön smälter – Vår?

Nu har vi haft soliga dagar i flera dagar och snön smälter så det hörs. På fältet är det fortfarande alltför mycket snö för att det ska vara lätt att gå där med hundarna. Men som det smälter nu dröjer det nog inte länge. Idag pulsade hundar och jag tvärs över fältet för att komma till en liten tilltrampad stig bort från cykelbanor och väg. Lugnare och så kan jag låta dem springa lösa.

Mina kängor blev något blöta och snön kom in i kängorna också, brr. Men det var +3 grader!

Mina trogna Ecco kängor som jag har i mer än 10 år nu. Och den här vintern har jag till och med införskaffat ett par halkskydd från apoteket. Inga fler brutna armar här inte🙂 De torkade snabbt i uterummet där det var +28 grader mitt på dagen.

This entry was posted in Vanliga dagar, Värsta vintern i mitt minne, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Solen skiner och snön smälter – Vår?

  1. Anita says:

    Ja man hoppas ju att våren är på intågande. Det droppar väldeliga men det allra bästa är ljuset. Nu vaknar jag av att det är ljust och det är så himla mysigt.

    Dina skor ser sköna ut. Hoppas dom håller 10 år till🙂 Broddar har jag också införskaffat. Superbra på hala, sliriga vägar.

    Ha en skön fredag🙂

    Kram
    Anita

Leave a Reply

