Snön har ju försvunnit..

men idag är det riktigt gråruggigt, det blåser och duggregnar. Inte särskilt trevligt alls,  jag hade tänkt jobba i trädgården idag men det får jag nog lägga på hyllan. Igår spred jag ut Stroller kombi över gräsmattan i alla fall, hoppas den blir glad och växer på sig. Just nu är den lite ledsen..

Vår röda Löjtnantshjärta är i startgroparna i alla fall. Den växer snabbare än mycket annat. Inte ens den hårdaste vinter verkar kunna ta kål på den.

Igår plockade vi de första tussilagona för året också, de är svåra att upptäcka sådana här gråa dagar när de får samma färg som allt gammalt gräs runtomkring dem ute på fältet.

This entry was posted in Vanliga dagar, Vårkänning. Bookmark the permalink.

One Response to Snön har ju försvunnit..

  1. Anita says:

    Vilken härligt solgul tussilagobukett. Jag hade också tänkt vara ute och rensa idag men vädret har satt stopp för mig också. Hoppas det kommer in lite bättre väder imrogon. Jag har också sett lite röda skott i jorden från olika växter. Bland annat svavelpionen. Däremot har jag inte tittat efter löjtnantshjärtat ännu. Måste nog göra det. Har ett rosa men också ett vitt i min vita rabatt.

    Igår var jag och hämtade inspiration på trädgårdsmässan. Det var härligt och ovanligt mycket folk. Jag tror att alla är trötta efter den här långa vintern och vill bli “våruppiggade”.

    Kram
    Anita

Leave a Reply

